Žáci základních škol ze Sezimova Ústí ve Švýcarsku

Dva měsíce od návštěvy švýcarských dětí v Sezimově Ústí utekly jako voda a ráno 10. června 2017 v 5:40 už ukládají naši chlapci a děvčata svá zavazadla do autobusu, aby se o 20 minut později vypravili za svými švýcarskými kamarády. První společná večeře v rodinách a pak i celá neděle je v režii švýcarské strany. Cesty lodí, putování lanovkou na vrcholy okolních hor, koupání v jezeře, společné grilování, dokonce i let letadlem, to je jen částečný výčet všech nabízených aktivit, o kterých si mohli všichni vykládat v pondělí ve škole. Po dvou hodinách normální výuky se pustila česká i švýcarská družstva do sportovního klání.
Odpoledne nás čeká hlavní město Bern, které poznáváme pěší okružní cestou po zajímavostech starého města končící u Hodinové věže. Tentokrát se všichni s povděkem osvěžili na náměstí s vodotrysky, neboť i ve Švýcarsku panují tropická vedra, která nás po celý pobyt neopustila. Na ně ale další den všichni rádi zapomněli, když byli vyvezeni na vrchol Sillerenu, místního populárního lyžařského střediska ve výšce 1976 m, kde na ně místo lyží čekalo lanové centrum a trottinet. To je místní název pro koloběžky, s nimiž sjeli téměř všichni celou trasu v délce 15 km dolů až k nástupní stanici. Cestu jim překřížilo stádo krav vedené chlapcem v kroji, odvádějícím dobytek na letní vysokohorské pastviny. Zvony zvonily, dobytek bučel a důstojně stoupal vzhůru.
Poslední den jsme poznávali Thun, město pár kilometrů vzdálené od Thierachernu. Nebyli jsme upoutáni jen zámkem, jenž sloužil dřív jako rezidence k významným událostem a dnes je v něm umístěn hotel i koncertní síň, navštívili jsme i střelnici. Zde se mladí kadeti učí střílet z historických kuší. Samotné město jsme si pak projeli místním šlapacím vláčkem. Ještě nakoupit upomínkové předměty a dárky domů, protože nám zbývá už jen poslední společný večer.Zítra ráno vyrážíme na dlouhou cestu domů.
Jsme plni zážitků, dojmů, poznali jsme kouzlo domluvit se cizím jazykem, nahlédli jsme do života švýcarských rodin, jsme bohatší o nová přátelství.
 Tschüs krásné pohostinné Švýcarsko!