Sedmáci na lyžích

Od 3. do 8. února naši sedmáci vyrazili směr Lipno, aby se někteří naučili a jiní ještě více zdokonalili v lyžařském umění. Do detailu naplánovaný denní program, o nějž se postaralo pět zkušených lektorů, kantorů naší školy, všechny zúčastněné nadchl. Lyžování střídaly přednášky, vypravili se také obdivovat krásy přehrady, nebo vyzkoušet vodu v tamějším bazénu. Jak na týden vzpomínají někteří zúčastnění, si můžete přečíst v níže uvedených příspěvcích, které byly napsané v rámci hodin slohu:

Škola učí lyžovat
          Škola v Sezimově Ústí II. pořádala lyžařský výcvik pro 7. ročník. Odjezd od školy se konal 3. února a příjezd byl uskutečněn 8. února. Zájezd se provozoval ve městě Lipno nad Vltavou v tamním lyžařském středisku. Žáci byli ubytováni v chatě Lanovka.
          Lyžaři vstávali v 7:30 a měli třicet minut na to, aby se oblékli. V 8:00 děti snídaly a v 9:00 se vyráželo na sjezdovky, kde se mladí lyžaři učili jezdit na lyžích. Ve 12:00 obvykle odpolední lyžování skončilo a všichni si ve 12:30 rádi pochutnali na výtečném obědě. Poté měli hodinu k odpočinku. Odpolední lyžování začínalo v 13:30. Sjezdovky se uzavíraly v 16:00 a půl hodiny poté se večeřelo. Po večeři žáci přebývali na pokojích do 21:30, kdy byla večerka. Lyžák také obsahoval pasování na lyžaře a výlet do bazénu nebo procházku po zamrzlé přehradě Lipno.
          Žákům se zde velmi líbilo kvalitní lyžování a ocenili i dobrá jídla. Někteří měli problém s oblékáním, ale to se přes týden na horách doladilo. Všichni včetně instruktorů si to moc užili.
Michael S., 7.A

Zážitky z Lipna
           3.února jsme vyrazili na lyžařský výcvik pořádaný školou. Výcvik se konal v malebném turistickém městu Lipno nad Vltavou.
          Jak už jsem říkal, vyrazili jsme 3.února ve 13:30 roku 2019. Na Lipno náš autobus dorazil zhruba po hodince. Naše neúplně sehraná parta asi 30 minut vyndavala kufry a lyžařské vybavení. Po rozdělení na pokoje každý z nás vytahoval pracně svá zavazadla do schodů. Již ten podvečer byla uskutečněna výprava na svah za účelem rozdělit nás na týmy. V těchto partách všichni jezdili celý týden. Já osobně přebýval v první skupině. Druhý den nás lanovka vyvezla a vpustila do prvního dne lyžování. Ten nakonec ostatně jako všechny následující zůstal bez zdravotní újmy. Lipno pro nás celý týden připravovalo tzv. manšestr. Tedy dobře upravený sníh. Pravdou je, že kopce nebyly příliš prudké, ale dobře jsem si zalyžoval. Aby nezůstalo jen u lyží, tak pokoje byly hezky tématicky bíle zbarveny. Každý den jsme hráli nějaké hry. Zlatý hřeb týdne přišel ve čtvrteční večer. Konala se diskotéka. Blbli bychom déle, ale učitelé nás zahnali na pokoje ve 21:30. Poslední den byly bágly složeny před komplexem Naložili se a hurá domů. Při návratu rodiče netrpělivě očekávali náš bus. Shledání po týdnu bylo pro rodiče asi dosti emotivní, ale nakonec to zvládli.
          Pobyt hodnotím velmi kladně, i když jsem v závodu skončil 4., ale to mi bylo vesměs jedno. Nelíbilo se mi, že to bylo moc krátké, ale přiznávám, že nohy celkem bolely.
Filip, 7.A

Lyžařský výcvik naší školy
          Každý rok naše škola pořádá lyžařský zájezd pro sedmý ročník. V neděli 3. února odjížděly tři třídy, takže nás tam bylo opravdu moc. Po dvou hodinách cesty jsme dorazili do cíle. Horská chata Lanovka se nacházela hned vedle jedné z mnoha sjezdovek na Lipně, takže jsme na svah nemuseli chodit tak daleko.
          Každé ráno nás vzbouzely děti z vedlejších pokojů nebo rolby na sjezdovce hučící přímo pod našimi okny. V 8:00 jsme všichni chvátali na snídani, kde nám poprvé oznámili, v jakých jsme družstvech. Dopoledne jsme lyžovali, poté následoval oběd. Po odpočinku jsme se zase všichni navlékali do lyžařského a vyrazili na sjezdovky. Po čtvrté hodině jsme měli od lyžování padla a chystali se na večeři. Večerku jsme měli v 21:30, ale nikdy jsme nešli spát v tento čas. Ve středu nás pasovali na lyžaře a ve čtvrtek ráno se uskutečnil i závod ve slalomu.
          Lyžařský výcvik mi zanechal spoustu krásných vzpomínek. Klidně bych se tam vrátila. Nic tam nebylo špatné.
Lea, 7.A

Týden s lyžemi
          Lyžařský kurz pořádala naše škola. Začínal v neděli 3.2. a trval do pátku 8.2. Jeli jsme na Lipno, abychom se naučili lyžovat, ale samozřejmě jen ti, co neuměli.
          Hned ten den jsme se roztřídili do skupin podle toho, jak kdo umí sjezdovat. Následující ráno jsme už zkoušeli se více pohybovat na lyžích. Lepší skupiny sjížděly těžší sjezdovky. Jak čas plynul, naše začátečnická skupina se začala zlepšovat tak, že jsme už 2. den zvládali obloučky a mohli se přesunout na lepší kopce a zkoušet to tam. Pády byly jak na lehčí sjezdovce, tak i na té náročnější. Ale zdokonalovali jsme se více a více. Mimo lyžování jsme měli i volný čas, který jsme trávili různě, také podle toho, kolik ho bylo. Třeba středeční odpoledne jsme museli mít pohov od lyžování, takže jsme vyrazili do bazénu a poté do cukrárny, která byla hezká, útulná, ale i docela drahá. Čtvrtek se nesl ve znamení závodu, kterého jsme se zúčastnili i my začátečníci a všichni jsme dojeli. A v pátek se též sjezdovalo, ale také i balilo a odjíždělo domů za rodinami.
          Líbilo se mi opravdu vše. Jídlo bylo dobré, naučila jsem se lyžovat, ale také se mi nic nestalo. Týden jsem si moc užila.
Alexandra, 7.A

Sedmáci na lyžáku
          V neděli 3. února 2019 jsme odjeli na pětidenní lyžařský výcvik na Lipno. Spolu se ZŠ Helsinská Tábor jsme byli ubytováni v chatě Lanovce.
          Hned po nastěhování se, vybalení a prozkoumání pokojů jsme se obuli do lyžáků a ukázali, jak umíme lyžovat. Podle našich výkonů nás zařadili do pěti týmů: do nejpokročilejšího – červeného, pak do oranžového, růžového, žlutého a začátečnického zeleného. V těchto skupinách jsme lyžovali po zbytek výcviku dopoledne vždy po snídani a v pondělí, úterý a čtvrtek i odpoledne po poledním klidu. Ve středu ve tři hodiny jsme totiž vyrazili na procházku na zamrzlou přehradu Lipno, nebo jsme si mohli jít zaplavat do tamního bazénu. Poté jsme si zašli do hezké cukrárny, ve které jsme se příjemně zahřáli. Ve čtvrtek byl uspořádán závod a párty, jíž jsme se všichni zúčastnili a velmi jsme si ji užili. 8. února, což byl pátek, jsme se po dopoledním lyžování a obědě sbalili a autobusem bohužel zase odjeli domů.
          Lyžák se mi moc líbil a ráda bych tam jela znovu.
Kristýna, 7.B

Lyžák
          V týdnu od 3.-8.2. odjeli žáci ze 7. tříd na lyžařský výcvik na Lipno. Odjížděli jsme v 13:45 od školy, kde jsme se měli sejít v 13:30, abychom si stihli naložit věci do autobusu a rozloučit se s rodinou. Po nástupu do autobusu jsme byli všichni šťastní, protože jsme se moc těšili. Cesta trvala přibližně dvě hodiny, ale utekla jako voda.
          Když jsme dorazili na místo, vyndali jsme všechna zavazadla a šli se ubytovat do horské chaty Lanovka. Vybalili jsme si pár věcí a vyrazili k lanovce. Úplní nelyžaři si jen zkusili nazout lyže a šoupat s nimi po rovině. Ostatní sjeli sjezdovku a podle toho je druhý den rozdělili do skupin. Lyžovali jsme vždycky tři hodiny dopoledne a dvě odpoledne. První den jsme my, nelyžaři, byli pouze ve Foxparku, kde jsme se učili lyžovat. Sice nám to všem ze začátku moc nešlo, ale postupně jsme se znatelně zlepšili. Dokonce jsme sjeli i všechny sjezdovky, kromě jedné, která na nás byla moc prudká. Poslední den byl ten nejlepší, protože jsme měli párty, kde jsme všichni tancovali na písničky, které jsme si vybrali, a každý si to moc užil. Měli jsme tam také společnou místnost, kde jsme jedli, vařili tam dobře, jídlo mi moc chutnalo.
          Moc se mi tam líbilo, byl to ten nejlepší lyžák na světě.
Tereza, 7.B

Lyžák 2019
          Na lyžák jsem jela společně se třídou a dalšími dvěma sedmými třídami. Jeli jsme tam v termínu 3.2.-8.2.2019. Ubytovali jsme se v Lipně nad Vltavou v chatě Lanovka, která byla přímo u sjezdovky.
          Ještě v den příjezdu jsme sjeli malou sjezdovku Fox, aby nás naši učitelé rozdělili do jednotlivých skupin. Bylo jich pět. Já jsem byla ve 3. skupině s růžovým „rozlišovákem“. Spala jsem na pokoji s třemi holkami. Snídaně byly velmi dobré a obědy s večeřemi též. Celý týden jsme lyžovali s instruktorem – paní ředitelkou, která nás hodně naučila. Lyžovali jsme dopoledne a po poledním klidu i odpoledne. Jednou po večeři jsme hráli hru Aktivity, bylo to moc zábavné. Také jsme vyrazili ven, kde jsme byli pasováni na lyžaře a dostali vysvědčení. Ve středu jsme lyžovali pouze dopoledne a poté mohli jít buď do bazénu, nebo na procházku. Já zvolila procházku. Prošli jsme se po zamrzlém Lipně, udělali pár fotek a navštívili cukrárnu. Ve čtvrtek dopoledne jsme měli závody. Jeli jsme slalom na čas. Večer se pak konala diskotéka, kterou jsem si moc užila. V pátek jsme už jeli domů, cesta autobusem byla dobrá.
          Lyžák jsem si velmi moc užila. Strašně se mi líbil a nejradši bych chtěla jet znovu.
Aneta K., 7.B

Lyžák
          Ve dnech 3.-8.2.2019 se konal lyžařský výcvik na Lipně. Ubytování jsme byli na chatě Lanovce a s plnou penzí.
          Každý den jsme vstávali v 7:15 a na snídani jsme chodili v 8:00.  Po snídani jsme se vždycky oblékli do lyžařského oblečení a šli jsme lyžovat. Ve 12:30 býval oběd a po něm až do 14 hodin odpolední klid. Odpoledne jsme lyžovali do 16 hodin. V půl sedmé se odcházelo na večeři a v půl desáté byla večerka. Jeden večer jsme se zúčastnili přednášky o záchranné službě a další o udržování lyží. Předposlední večer jsme mohli jít na diskotéku. Všichni jsme byli pasováni na lyžaře a získali diplom. Také se ohodnotili medailí vítězové závodu ve sjezdu slalomu holčičí a klučičí kategorie. Poslední den ráno jsme se sbalili a naposledy vyrazili na sjezdovku. Ve 14 hodin jsme odjeli zpět domů.
          Byl to super týden se super lidmi a super zážitky.
Nela, 7.C

Lyžařský výcvik
          V neděli 3.2. 2019 ve 13:30 jsme měli sraz před školou a odjeli na Lipno na lyžařský výcvik.
          Na pokoji jsem byla s Kačkou K., Nelou, Kačkou S. a Kájou V. Po příjezdu jsme se ubytovávali, potom jsme se šli obléct a učitelé nás rozdělili do pěti skupin. Ve středu jsme dopoledne lyžovali a odpoledne mohli na procházku, nebo do bazénu. Já šla s děvčaty do bazénu. Ve čtvrtek se konaly závody, jejich vyhlášení a diskotéka. V pátek jsme museli bohužel odjet, čímž lyžák skočil.
          Moc ráda bych se tam vrátila a byla tam, co nejdéle by to šlo. Lyžařský výcvik byl nejlepší!
Sofia, 7.C

Sedmáci na Lipně
          V neděli 3.2. měli sedmáci ze Základní školy v Sezimově Ústí sraz před školou, aby se vydali na pětidenní lyžování na Lipno. Cestu okořenili teenageři svým reproduktorem. Po příjezdu všichni zúčastnění nastoupili na mírný svah, aby učitelé viděli, jaké mají s lyžemi zkušenosti. Poté následovala večeře a spánek s natěšením na další den.
          V pondělí na snídani s libovolným výběrem jídla učitelé vyhlásili rozložení skupin. Nejlepší družstvo zastupoval pan učitel Sedliak, druhé měl Adam, třetí paní ředitelka, čtvrté paní učitelka Junková a začátečníky paní Kukačková. Lyžovalo se dopoledne a odpoledne. Bylo možné přestoupit do jiné skupiny, jako jsem to měl třeba já. Úterý nebylo ničím výjimečné, až na večer, kdy nám záchranář z horské služby přednesl, co obnáší toto povolání. Ve středu se z bezpečnostních důvodů omezilo lyžování pouze na dopoledne, odpoledne se účastníci mohli rozhodnout, zda jít do bazénu nebo na procházku po vodní nádrži Lipno. Čtvrtek ozdobila večerní diskotéka. V pátek, den odjezdu, se nastoupilo na lyže dopoledne a také naposled. Autobus přijel ve 14:00 a navrátili jsme se s potěšením, že už jsme doma.
          Lyžák se mi líbil, protože to byl pro mne nezapomenutelný zážitek.