Škola v přírodě

Protože se ocitli v blízkosti řeky Želivky, stali se z nich na jeden týden vodníci a vodnice. Vodnickému tématu se tak trochu přizpůsobilo i počasí a dešťové kapky vyprovázely děti při odjezdu společně s rodiči. Už odpoledne se počasí umoudřilo a děti se mohly věnovat výrobě vodnických klobouků, vycházce do okolí a hrám.
V úterý se z oblohy usmívalo sluníčko. Den bylo možné začít rozcvičkou, po obědě se vydat na výlet do nedalekého Humpolce a na zříceninu hradu Orlík a podniknout malé nákupy, bez kterých se správný výlet neobejde.
Středa byla bohužel opět ve znamení deště. Správní vodníci se ho ale nezaleknou a umí si den udělat zábavný, přestože není možné jít ven. Na naše děti čekala soutěž vodnický víceboj. Své vědomosti prokázaly při poznávání vodních rostlin a živočichů, soutěžily v přenášení šupin brčkem, v přecházení „rybníka“ po listech leknínů, skládaly rozstříhaný obrázek, lovily kapříky,…
Ve čtvrtek bylo velkých akcí hned několik - prohlídka hasičské techniky, hvězdicový běh s otázkami, výroba vodnických dušičkových hrnečků, vodnický bál, sledování hokejového zápasu  a stezka odvahy.
V pondělí se zdálo, že týden bude nekonečný, a sem tam ukápla nějaká slzička stesku. Než se všichni nadáli, pět dní bylo pryč a nastal návrat domů.
Nám dospělým se vodnický týden líbil a rozmary počasí nám ani trochu nevadily. Doufáme, že se stejnými pocity se domů vrátily i děti.
Své zážitky z vodnického týdne popsali druháci takto:

Líbilo se mi, že jsme byli vodníci. Na poslední večer bylo těžké vymyslet komedii. Pak jsme jí vymysleli, předvedli a všem se líbila.  Pepa Š.

Supr to bylo na hradě, protože jsme tam lezli na vyhlídkovou věž. Ve středu jsme byli zavření na hotelu, protože lilo. Obědy tam byly dobré.  Dominik

Na škole v přírodě se mi nejvíc líbil výlet na hrad Orlík. Pan kastelán nám povídal, kdy se hrad proslavil. Taky se mi líbilo, že jsme si tam mohli něco koupit. Potom jsme šli do hotelu. Cestou jsme se fotili na velkých kamenech. Ve čtvrtek jsme měli vodnický den. Hráli jsme hry, dělali jsme vláček a představení. Vaneska

20. května byl nádherný den. Už jsem se těšil z toho důvodu, že jsme jeli na školu v přírodě. Byla tam dobrá snídaně – švédský stůl a po snídani bylo hodnocení úklidu. Druhý den byl krátký polední klid, protože jsme šli na hrad Orlík. Cestou jsme potkali koně.   Adam B.

Ve středu celý den pršelo, tak jsme hráli hry, např. sbírání šupin brčkem. S holkama jsme měly pááárty. Ve čtvrtek dopoledne přijeli hasiči, prohlíželi jsme si jejich techniku. Večer jsme koukali na hokej. Když jsme dali góól, tak všichni řvali. Pak jsme měli statečného bobříka. V pátek jsme dostali medaili, diplom, bonbóny a knížku.  Zuzka

Snídani jsme měli v půl osmé. Pak jsme se učili. Každé ráno kromě středy jsme měli rozcvičku. Ve středu pršelo. Vyráběli jsme si vodnické klobouky. Ve čtvrtek jsme měli stezku odvahy.   Tobík Z